fredag 8 augusti 2008

Äntligen semester!

Nu är det snart helg igen. Gott! Och det innebär semester! :) Sista dagen här idag, skönt men också lite konstigt som vanligt då man ska lämna något… Sju veckor har redan gått. Visst att dagarna gått sakta men i det stora hela har sommaren bara sprungit iväg. Jobbar imorgon kväll också, på folkhögskolan. Bröllop, ska servera. Så vi jobbar kvällen och halva natten gissar jag på. Sen blir det packa och fixa för på måndag åker vi till Köpenhamn med Sanna och Adam. Ska bli så roligt. Tyckte jag hörde att vädret ska bli hyfsat i alla fall. Hoppas det. Bara det inte regnar hela tiden så går det väl an… Jag tror att barnen ser fram emot resan väldigt mycket. Håller tummarna att allt ska gå bra och inte en massa strul.

Igår kväll var vi i Kalmar. IKEA en snabbis, HM en sväng och sen var vi på Rix FM Festivalen på torget. Vi trodde inte det skulle hålla på så länge.. Hade bokat biobiljetter på Mamma Mia också. Så ville främst se Sonja Aldén och Nordman, men det hann vi inte tyvärr. Fick istället se Anders Johansson, Velvet, Star Pilots och lite av Marie Picasso. Och så husbandet Ramsells som höll på alldeles för länge i början vilket gjorde att vi missade de vi ville se. Hur som, det glömde vi nog rätt snart när vi satt oss på bion för den var så bra! En film som man blev glad av. Både jag och Mathias tyckte den var bra, så det var roligt. En lyckad kväll blev det!

Nu ska jag jobba lite de sista timmarna innan jag går på min efterlängtade underbara ljuvliga semester!

Puss puss.

1 kommentar:

Jullan sa...

Grattis till semester. :-) Hoppas ni får det bra i köpenhamn!

Så Mathias tyckte att mamma mia var bra? Har hört att det är en tjejfilm, inget för killar att se. Så Anders vill inte se den.. Men det stämmer inte?

Vi får höras när ni kan o vill komma på kalas. :-)