måndag 15 september 2008

Ny vecka

Igen. Värst vad veckorna springer iväg. Mycket denna vecka. Blir orolig för hur jag ska hinna allt. Skolan mest. Två saker som ska lämnas in på onsdag. Bäst att kämpa på nu på förmiddagen. I eftermiddag ska jag jobba lite på folkhögskolan.
Till helgen är det bröllop i Växjö. Vi åker på torsdag redan för att hjälpa till att förbereda och fixa. Kul men stirrigt. Många gäster och mycket att göra. Bröllop är det roligaste att jobba på. Alla fina, glada, lyckliga människor. Det smittar. Jag blir alltid extra kär i Mathias när vi jobbar på bröllop. :)

Helgen har varit fin. Fredagskvällen blev en trerättersmidag med älsklingen. Vi behövde muntra upp oss. Har varit turbulent i skolan, magen kändes mycket, Mathias jobbade sexdagarsvecka... fanns många anledningar till att "unna" sig en middag på Lilla Krogen. Vi är bra på att unna oss saker, hitta anledningar. Det är livskvalitet.
Lördagen jobbade Mathias då så Andrea och jag åkte till Öland. Fin dag med vänner från vår kyrka och övriga församlingar i Småland. Gav mycket tyckte jag.
Igår latade vi oss länge, tog en sväng med bilen och letade lite halvhjärtat efter svamp. Hittade inga. Fikade gjorde vi i alla fall, det var det viktiga... Sanerade lägenheten också, så nu går det att bo här igen! Sen kom Robin och käkade lite med oss. Jag planterade och gjorde höstfint i alla mina krukor på gården. Köpte pumpor på Öland som förgyller tillvaron utanför ytterdörren också. Nöjd.

Plugga var det ju jag skulle göra ju... out.

Inga kommentarer: