måndag 29 september 2008

Födelsedagar

Idag fyller svärmor 62 år. Mathias trodde det var 63 år. Det gillade inte Gun.. haha! Jag hade rätt (som vanligt). :) Jag ska dit om en stund och säga grattis och lämna liten present. Hinner inte dit ikväll, för ikväll ska mamma och jag gå på Malins föredrag om skor på kulturhuset. Trevligt! Innan dess ska jag träffa Ana och Kerstin och öva på att intervjua, det är någon uppgift vi har inför seminariet på onsdag. I eftermiddag går vi i skolan, sämsta tiden, kl 14-16. Men men, det lär ju inte bli så långsamt iaf.

Imorgon fyller pappsen år. 55 år. Firade med släkten igårkväll. Imorgon ska Mathias och jag dit en sväng på förmiddagen och ge honom sin present och fika. Vi är lediga båda två imorgon. Ska bli skönt! I helgen jobbade Mathias lördag förmiddag, och jag var på LRF och städade på morgonen. Igår jobbade jag 7-14,30. Hade ju varit trevligt om vi hade haft en hel dag i helgen tillsammans, men inte.. Det får bli imorgon istället. I lördags eftermiddag var vi på Öland på skördefesten. Köpte några fler småpumpor och ha en stor ljusskål och en stor pumpa att sätta ljus i på trappen ute. Det var mysigt. Mathias har också dragit igång ett litet projekt här hemma nu i helgen. Han har slitit ut mattan nere i hallen och ikväll kommer Robin och lägger klinkers där. Blir nog fint. Men som om det inte vore nog med en sak i taget så har han också börjat byta golv i köket. Det innebär att vi bor på en byggarbetsplats. Katterna bara går och tittar, tycker nog vi är helkonstiga. Jag känner lite så jag också får det är spån, damm och massa skit överallt. Tur jag inte ska va hemma så mycket idag. :)

Nästa helg fyller söta Adam 6 år. Då blir det ännu ett kalas. Det är konstigt, flera i familjen fyller nära varann. Nu är det pappa, Gun och Adam. I februari är det Jonas, Krister och Sanna. I januari är det också Susanne, Raffe och Tobbe. Och älsklingen och jag i april.

I torsdags hade barnen studiedag. Susanne och jag tog med dom och åkte upp till Busfabriken i Linköping. Var och shoppade lite ockås. Sanna kommer bli totalt livsfarlig när det gäller shopping, hon är redan i farten och plockar i korgen och hittar snygga kläder både till sig själv och tilll Adam. Vi hade en mysdag i Linköping.

Just det. Allt var bra med vännen min som gjorde mig orolig sist jag skrev. Tack och lov!

Nu är det snart dags att åka iväg till svärmor, bäst att göra sig iordning.

1 kommentar:

Jullan sa...

Året har 365 dagar och ändå har "alla" planerat att fylla år samtidigt.
29/9 Oscars kusin.
3:e Kusinens mamma.
3:e anders pappa
4:e min bror.
5:e En på jobbet.
Sen är det tonnys barns tur. (har dock glömt bort vilket datum humm.. )
Och så mamma 23:e.

Planering lixom. :-)