måndag 6 april 2009

Familjebil

Helgen som just gått har mest handlat om bilar känns det som. Vi var och besiktigade vår lilla golf i torsdags, och den gick igenom till min stora förvåning. Fort som sjutton slängde vi ut den på blocket. Ett antal intresserad, ca 10-12 stycken, ringde. Då blev jag ännu mer förvånad. Så i lördags kväll kom de som skulle bli de blivande ägarna och tittade på den. Igår var de här och hämtade den och så. Skönt. En timme senare så hämtade vi forden i Figeholm som vi tittat på. Så nu är jag combiägare och det känns så bra! Det har varit ett orosmoment det här med bil. Vi var ju tvugna att byta, går inte att ha en tredörrars golf när man ska ha bilbarnstol och vagn och allt. Så det känns faktiskt underbart att ha det avklarat! Hämtade dessutom bilbarnstolen igår, så nu är alla större grejer fixade. Vi är så gott som färdiga för Bebis. :) Men han/hon får gärna stanna inne en stund till, åtminstone en månad. Är sju veckor kvar nu, tänk vad tiden går fort!

Har blivit förkyld och känner mej hängig. Ont i halsen och det kliar i öronen så där otäckt. Hoppas det går över fort. Skönt att jag inte jobbar förrän torsdag så jag får vila lite. Det är fint väder så jag ska passa på att tvätta lite så det får torka ute. Försöka gå en liten sväng i solen också. Mathias är ledig idag, så då kanske jag kommer ut. Värre när jag är ensam hemma. Planterade och gjorde fint i våra krukor här utanför igår. Det blev vårigt. I lördags grillade vi för första gången för säsongen, hos Susanne och barnen. Då är det vår!

Inga kommentarer: