måndag 2 juni 2008

Livskvalite

Måndag igen. Helgen är slut. Varför går den alltid så fort? Har varit ledig i fyra dagar, inte helt, men nästan. Skönt. Speciellt med detta underbara väder. Haft en mysig helg med barnen. Var hos Kerstin och Håkan i lördagskväll tillsammans med Ana, Dennis och Arian. Barnen trivdes bra och vi också. Mysigt var det. Igår var vi vid Hellesjön. Mathias och Robin fiskade och barnen och jag åkte upp och grillade och Adma metade lite. Satt i båten på sjön och solade och hade det helt underbart. Det är livskvalite det. Sen när Susanne slutade åkte hon och jag till Eckern med barnen och badade. Senare var Mathias och jag och badade ute vid kyrkan. Var en helt underbar dag.

Annars går det mest upp och ner. Har tänkt så mycket i helgen. Oroat mej. Gråtit. Varit rädd. Det är inte lätt det här. Vet liksom inte hur jag ska hantera det.
Samtidigt denna känsla av ensamhet. Utanförskap. Som att aldrig passa in. Det kanske bara sitter i mitt huvud? Blir tyvärr lätt att fly istället. Dålig egenskap.
Och så ångest för att se ut så här. Gått upp så mycket i vikt. Tröstätit sen påsk, varvat med att inte äta alls ibland. Dessvärre oftare det första. Får skylla på att jag inte mår bra. Att vi inte mår bra. Vill helst inte visa mig bland folk. Och ännu värre i bikini. Åh.

Åker till VR på fredag. Hoppas på att det ska muntra upp lite. Skönt att sluta skolan också. Börjar kännas som att det får vara nog snart. Vill sitta i solen, fika, träffa vänner och njuta av livet. Men först måste jag re upp allt annat. Får börja med att förbereda opponeringen till torsdag.

Inga kommentarer: