måndag 26 maj 2008

Måndagsmorgon

Ny vecka. Nya åtagande, utmaningar och förväntningar. Laddar upp för veckan i lugn och ro. Sovit lite längre. Frukost i min ensamhet. Mathias försvann tidigt till jobbet. En puss och så var han borta. Men han kommer snart hem igen. Fyra timmar går fort. Det är lagom att jobba det!

Helgen har varit helt ok. Gått fort som vanligt tycker jag. Fredagskvällen var vi hos Mathias mamma och åt pizza. Hon var ensam och ville ha lite sällskap. Städade LRF också, så skönt att ha det gjort och ha helgen fri. Var och klippte mig också, blev bra tycker jag. Men dags att färga om, börjar få sån tråkig ljusbrun färg igen. Lördagen var jag först tidigt på morgonen och jobbade på Café Shalom, fixade i ordning inför öppningen. Sen åkte vi till avslutningen på pedagogiken i Kalmar. Gick bra, ganska intressant dag faktiskt. Gav mig lite idéer och förslag. Vännerna peppade mig, välbehövligt då. På kvällen var vi ute och åt med mamma och pappa. Så gott och dessutom trevligt. Kollade Eurovision hemma, Mathias och pappa sov i omgångar. Jaja, jag ska väl inte klaga, jag brukar inte va sämre själv. Söndag var jag i kyrkan, gudstjänst på förmiddagen och lite bebisgos. Kvällen var det församlinsmöte. Däremellan firade vi Gun med middag hemma hos dem. Hade en skön, och för en gångs skull lugn, eftermiddag i solen på deras balkong. Så helgen har varit helt ok, synd att den är slut bara.

Idag blir det att försöka fixa till pedogikuppgifterna som är kvar. Sen blir att fixa det sista på uppsatsen i eftermiddag. Sen jobba lite och därefter på avskedsfest för Ragnar med Mathias jobb. Så den här dagen går nog den också. :)

Inga kommentarer: