fredag 23 maj 2008

Äntligen fredag

Sitter och sliter med uppsatsen. Skönt att vi nästan är klara. Lämna in på måndag är planen. Onsdag är deadline. Vore gutt att lämna in ett par dagar innan. Får väl se hur det går. Sen är det nästan sommar... äntligen! Och så bara en termin kvar. Den kommer bli hemsk dock. Vi ska ha lärare som inte är min favorit direkt... ingen annans heller knappt. Hu. Men det rer sig nog.

De gick sådär med barnen. Sanna skulle sova hos mormor, Adam vägrade då att vara med oss. Så han gick gråtande ner till mormor. Så är det. Övertrött plus att han varit hos pappa. Lite mycket på en gång. Så vi sov hemma. Igår var vi där, kokade kräm och gjorde rabarberpaj. Hade mysigt i solen. Blir så orolig för de stackars barnen. Otrygghet. Vet inte vad jag och Mathias kan göra för att hjälpa?!

Imorgon är det examination i interkulturella pedgogiken. Har fixat redovisningen, både power point och faktablad om Somalia som är det land som vi arbetat med i vår grupp. Ligger efter med ett par uppgifter, måste ta och fixa till det. Vore skönt att få ett avslut på den kursen också. Hamnade efter när Mathias var sjuk, har inte orkat ta ifatt än.

Ikväll blir det lugnt och skönt hemma tror jag. Ska klippa mig och sen åker jag nog och städar LRF när jag ändå är i stan. Skönt att ha helgen fri från jobb. Imorgon ska vi ut och äta med mamma och fira Mors dag. Sen blir det tårta och Eurovision hos oss.

Blev lite ledsen idag. Men sånt är väl livet. Alltid är det jag som blir över. Är det inte konstigt? Eller ja, kanske inte. Det är väl min lott i livet. Är lite smått le på den. Är jag för snäll? Nej. Antagligen för dum.

Snart kommer Linda hem. Trevligt! Försöker få ihop en träff med flickorna. Inte lätt när man är fyra stycken boende på tre olika ställen med olika tider, jobb, skolor.. Hoppas det går att få till! Vore mysigt.

Nu ska jag pyssla om gubben min lite. Tjingeling.

Inga kommentarer: