fredag 16 maj 2008

Intensiv vecka

Den här veckan har varit oerhört intensiv. Så nu är det skönt att det är fredag och lite ledigt i helgen. Jessica och jag har gjort alla våra tre intervjuer till uppsatsen som vi skriver om ensamkommande flyktingbarn. Vi har jobbat på mycket med själva skrivande och varit på handledning. Ska vara klara om en vecka så det är lite att göra. Om ett par timmar kommer hon hit igen, tog lite sovmorgon idag. Var välbehövligt. Igår jobbade jag från 5 till 23. Coor på morgonen, sen plugg och handledning i Kalmar, tillbaka till Coor och direkt vidare till Folkhögskolan för att servera vin och ostbricka och pyssla om gästerna där lite. Så känner mej lite sliten idag. Skulle haft hajk med Salt ikväll tills imorgon, men flyttade fram det till hösten - skönt!



Nästa vecka lär väl inte bli lugnare direkt. Uppsatsen ska ju då vara färdig. Vi har Sanna och Adam onsdag torsdag för Susanne ska iväg med jobbet, Gun jobbar och Krister ska opereras. Dessutom är det avslutning för Interkulturella pedagogiken i Kalmar på lördagen, så den redovisningen måste förberedas.



Idag ska vi boka biljetter till Vitryssland och skicka in våra pass för visum. Länge sen nu. Får fråga Åke, Bengt och Andrej om allt. Har glömt. Trodde väl aldrig att det skulle hända mig. ;) Livet har förändras - till det bättre då. Ska bli så roligt att åka. Men lite pirrigt också. Träffa alla vänner, många för Mathias att lära känna. Han ser fram emot det. Kul att få visa upp min underbara man för dem. Han som betyder allt för mig. Han är så fin. Han har mått bra hela vecka, så jätteskönt. Det verkar vara lagom för honom att jobba halvtid. Mjukstart. Önskar bara att jag också kunde tagga ner mitt tempo, men just nu är det omöjligt. Det måste bara gå, annars går det inte runt. Maj är en tuff månad. Troligtvis juni också. Men det rer sig nog. Jag har förtröstan på livet. På Gud. Han ser oss, ger oss. Vad vi behöver.



Nu kommer älsklingen hem från jobbet strax. Började vid 6 och skulle bara jobba tre timmar idag. Köpt med färska frallor. Kattmat också. Tur det, för Sigge står och skriker vid matskålen. Haha.



Trevlig helg med mycker kärlek!

Inga kommentarer: