torsdag 19 mars 2009

Längtan efter barn

Idag är det så segt. Jag är så trött så jag vet inte vad det är för fel. Var klarvaken och pigg innan klockan sex idag på morgonen, skjutsade gubben till jobbet och på vägen köpte han frallor till mig. Åkte hem och åt frukost i sängen och läste lite, sen somnade jag och sov i två timmar till. Skönt! Vaknade framåt tio och tittade på "Efter tio" med Malou. Grät en skvätt. Marcus och Jonna var där med sin lilla bebis, det berättade om vägen till att få ett levande barn. Har följt hennes blogg ett tag nu. Den berör mig. Längtan efter att få barn. Säkert extra mycket för att jag själv är gravid. Det är något som så mpnga tar för givet. Vi vet, av egen erfarenhet, att det verkligen inte är så. Vi ser vårt lilla underverk i magen verkligen som ett under efter allt som har varit.
Efter det blev det en promenad i solen, trodde energin skulle komma med den. Men icke. Nu har jag ätit och har några kladdkakor i ugnen. Bakade både kladdkakor och pajer igår men de har jag frusit in. Självklart blev jag jättesugen nu på kladdkaka, så jag slängde ihop några till. En av dem ska ätas upp nu snart.


Ska ta ett ryck inne i Bebis rum nu tänkte jag, innan jag ska hämta Mathias. Han började måla vaggan igår. Den blir så fin! Har inte packat upp alla bebissaker som vi köpte i Ullared än så jag ska nog åtminstone göra det.


Imorgon är det jobb i alla fall. Tack och lov för det! På kvällen ska vi, eller åtminstone jag, till Susanne och barnen. Lördag är det också jobb för min del. Sen fika med Ana. Söndag kanske blir en sväng till farmor och farfar, vi får väl se. Ska nog få helgen att gå i alla fall.

Inga kommentarer: