måndag 23 mars 2009

Två månader kvar

Idag är det exakt två månader kvar till beräknat förlossningsdatum. Det betyder också att jag går in i månad åtta. Tänk vad tiden springer iväg! Mår alldeles prima, trött och lite tung bara. Men jag kan verkligen inte klaga! Speciellt när man hör de som mår illa hela tiden och har ont både här och där.
Väntar med spänning på besked från Försäkringskassan nu. Det är på tiden att de hör av sig angående havandeskapspenning. Jobbet är för tungt för att jag ska klara det ända fram oavsett hur bra jag mår. Vi får väl se vad de säger den här gången..
Ikväll är det dags för första föräldragruppsträffen. Ska bli roligt, det tycker både Mathias och jag.
För övrigt så räknas jag visst till de höggravidasklubb nu. Känner mig dock inte speciellt höggravid. Visst att magen börjar ta ordentlig form, men så himla stor är jag inte. Mår som sagt alldeles prima för det allra mesta.

Helgen har varit bra. Jobbade fredag lördag. Skönt att göra något ordentligt. Sen i lördags var Ana, Kerstin och jag och fikade på stan. Det var kul att ses och jättemysigt! Sen blev det pizza och Robinson med gubben hemma i soffan. Igår var jag med mamma och pappa hos farmor och farfar. Mathias har målat Bebis rum i helgen och hållt på att fixa massa. Blir ljust och fint. Jag ska måla lister och foder någon dag framöver. Vaggan är färdigmålad också. Finfint. Nu när det förhoppningsvis blir vår så är det skönt att ha många sånna där innesaker färdigfixades så att vi kan vara ute och njuta. Två månader går dessutom väldigt fort. Det är både påsk, våra födelsedagar och Valborg i april - sen är vi ju redan inne i maj. Så här års brukar tiden gå fort, och den lär väl inte gå saktare i år kan jag tro..

Imorgon är det den 24 mars. Ett datum som jag förmodligen aldrig kommer att glömma. Men det kommer blekna, säger min samtalskontakt. Får lita på det. Imorgon är det jobb som gäller, och det är jag mycket tacksam för! Då blir det lite annat att tänka på.

Nu frukost och sen städa lite här hemma.

Inga kommentarer: