onsdag 18 mars 2009

Sigge

I helgen var vi i Ullared. Det var mysigt! Köpte massa fina bebissaker. Filtar, kuddar, täcken, lakan, badbalja, mobil, pyjamasar, skötväska och massa annat. Vill göra färdigt Bebis rum nu! Måste måla och fixa, inte lika kul som att sätta upp grejer och vika in kläder. Helt otroligt att en liten person ska bo hos oss snart. Det går så fort! Vi har hämtat vaggan så Mathias ska börja måla den, och pappa ska måla spjälsängen. Själv tänkte jag försöka fylla frysen med lite kakor och bullar så jag har något att bjuda på när folk vill se vårt lilla underverk. Vi längtar så!




I söndags fick vi avliva Sigge. Vår gamla kisse, 21 år skulle han ha blivit 1 juni. Han mådde verkligen inte bra. Hans njurar var slut så han fick krampanfall, kissade på sig och åt inte. Han blödde ur munnen och baktassarna bar honom inte. Nu sover han gott i den eviga vilan. Planterade påskliljor på hans grav igår och tände ett ljus. Fint. Men tomt är det utan honom. Det märks på Rasmus också, han är orolig och letar efter Sigge.

Jag är ledig väldigt mycket nu för tiden. Svårt att veta vad jag ska hitta på. Lätt att skjuta på allt också. Ska städa skåp och lådor och försöka baka då som sagt. Idag är det dock vårväder ute, men kallt! Så jag får väl dra ner mössan ordentligt och gå en promenad. Måste passa på att lagra enegri när solen väl sticker fram.

1 kommentar:

Jullan sa...

Kakor o bullar får du ju säga att gästerna tar med sej.
O det gör vi gärna när vi får komma o kolla. ;-)