måndag 9 mars 2009

Vårsol

Idag är det måndag. Bakade bullar och en sorts muffins på morgonen. Dammsög och tvättade. Vet inte varifrån den energin kom, nu är jag trött i alla fall. Men solen skiner och det är vårluft ute. Mamma kom hit och vi fikade och tog en promenad i solen och det var varmt! Betydligt roligare och muntrare än igår. Då var det grå, snöregning tråksöndag. Var på gravidgympan på förmiddagen, men hade egentligen ingen energi till det. Sov en stund när jag kom hem. Är så trött hela tiden. Mitt järn var ännu lägre än innan. Var på MVC i torsdags. Hade i alla fall gått upp lite, så ingen gnällde om min vikt den här gången. Plus 4 kg. Bebis har vänt också, så nu ligger han på rätt håll fast snett.. Skönt! Hjärtljuden var bra och kurvan började se hyfsad ut, inget att oroa sig för. Bra det. Tillbaka om tre veckor igen. Är i vecka 29 nu. Fattar inte hur fort tiden går. Det är helt otroligt! Snart är det april och sen är det maj och då ska vårt lilla underverk förhoppningsvis komma ut. Kan gå in i juni också, inte helt omöjligt. Imorgon ska vi hämta vaggan som Mathias morbror har gjort. Har inte sett den så det ska verkligen bli spännande! Och på fredag så bär det av till Ullared, vilket vi ser fram emot mycket! Kul att faktiskt få handla och köpa massa söta och fina babysaker. På vägen hem ska vi stanna hos Karin och Lennart. Ska bli trevligt att träffa dem och se hur de har det. Nu ska jag försöka hitta lite ny energi och sätta mig med sista justeringarna på uppsatsen så den kommer in på onsdag. När jag har ett G registrerat i betyget ska jag fira med min man. Han borde få medalj som har stått ut.

Inga kommentarer: