tisdag 26 maj 2009

Inget är som väntans tider.

Det uttrycket har jag numera hört cirka sjutusen gånger. Och det är sant. Jag bara väntar ju! Idag är det dag tre efter beräknat datum. Inga tecken på att Bebis verkar vilja komma ut. Trivs visst mycket bra där inne. Var på mvc igår igen, allt var fint. Fick en ny tid i nästa vecka, plus ungefärligt datum till förlossningen för eventuell igångsättning om Bebis inte gjort entré vid det laget. Vilket jag innerligt hoppas! Jag vill gärna slippa bli igångsatt. Trodde jag skulle vara lite mer lik min mamma i det, hon fick oss lite för tidigt. Verkar dock som att svärmor har lite för mycket att säga till om i det här, hon gick över tre veckor med alla tre.. hu.


Idag jobbar Mathias lååång dag. Jag vet inte vad jag ska hitta på. Skönt att det är fint väder så jag kan sitta ute lite åtminstone. Igårkväll när Mathias slutade köpte vi med mat och åkte ut i solen och satt oss. Sen var vi en sväng hos Mathias föräldrar. Min käre svärfar tyckte att jag skulle hoppa en halvtimme på stutsmatten som han tagit fram till Sanna och Adam. Kanske skulle funka! :-)




Nu ska vi tydligen snart få tillbaka vår bil. Innan helgen var det nya budet att vi skulle få en annan bil. Var och tittade på den i Västervik i fredags. Men igår blev det bestämt att vi får tillbaka vår. Med ny motor, plus allt annat som de hade bytt innan de insåg att motorn hade skurit. Bara allting löser sej så! Är rätt le på att behöva låna bil hela tiden. Även om vi har världens snällaste föräldrar som hela tiden ställer upp så känner jag mej så beroende av alla andra. Gillar inte det, i alla fall inte när vi har en egen bil. Svärfars bil har jag haft i två veckor minst nu, det är snällt det! Är ju lite svårt att ta sig någonstans med den här kroppshyddan..

Nu blir det nog en bok i solen på balkongen tror jag. Måste passa på att njuta, det skulle visst bli dåligt väder både imorgon och på torsdag.

Inga kommentarer: