fredag 29 maj 2009

v. 40 + 5

Idag har jag då gått över sex lååånga dagar. Undrar just hur många fler långa dagar det blir?

Vi åkte en sväng till lilla farmor igår. Hon blev glad men tyckte att jag var tuff och galen som åkte ända upp till henne i skogen. Alla andra verkar ha mer oro än vad vi själva har. På vägen hem körde pappa i massa gröpper och hålor så jag skulle skaka igång. Det hjälpte inte heller. Idag känns inte annorlunda mot någon annan dag, så gårdagskvällen gjorde varken till eller från.

Imorgon är det tolvskillingsmarknaden. Ska nog hinna med och gå på den också. Mathias hade planerat att gå på den med Bebis i vagnen och köra på alla människor. Han har tjatat om att han ska göra som alla andra, köra rakt fram oavsett vem som är ivägen. Men nu får han väl snarare bereda väg för mig och magen. :-)

Idag skulle det bli kanonväder. Det vill jag inte påstå att det är utanför mitt fönster i alla fall. Grått och blåsigt. Ska snart åka in till stan en sväng och fixa ett par småsaker. Åka upp till Mathias på jobbet och fördriva tiden lite här och där.

Hoppas på att Bebis ska komma ut i helgen. Vill ju att det ska bli en majbebis.

Inga kommentarer: