tisdag 29 juli 2008

Linköpingstid

Idag kom tiden till Linköping. Torsdag den 21 augusti. Ingen inläggning, bara undersökning över dagen. Inte akuttid, vilket borde innebära att de inte ser det så allvarligt. Det kändes positivt, även om vi hellre hade fått det gjort med en gång. Nu vet vi i alla fall när det blir. Något att rätta sig efter och planera kring. Det är lättare så.

Jag är evigt tacksam att jag bara har en vecka kvar på jobbet. Det här är katastrof. Vad som för mig är totalt obegripligt är hur människan har kunnat sitta här i 31 år utan att bli tokig. Jag har nu varit i fem veckor och två dagar och är på gränsen till ett smärre sammanbrott. Får väl se det som lättförtjänat pengar i alla fall. Men aldrig mer. Inte en hel sommar. Men en vecka i höst för pengarnas skull går bra.

Idag har jag ägnat tid åt att grubbla på jobb och uppsats. Det är nu mindre än ett halvår tills jag hoppas ha ett jobb. Hur det ska gå till är mer än jag förstår just nu. I Kalmar län finns för närvarande 11 lediga tjänste innom socialt arbete (socialsekreterare, kuratorer) varav åtminstone 3 är sådana som jag inte kan söka (chefer, föreståndare etc) vilket innebär 8 kvar på 46 utexaminerade socionomer i januari 2009. Och det är BARA i Kalmar. Jag undrar hur många socionomer det utexamineras i januari i hela landet? Det vill jag nog inte veta förresten. Ont i magen får jag när jag tänker så. Dessutom hörde jag idag på nån bakväg att det blir en ledig tjänst i stan, som jag mer än gärna skulle vilja ha. Men, eftersom jag inte har gjort någon praktik i stan så lär det väl knappast bli troligt eftersom man då konkurerar med klasskompisarna som har gjort praktik i stan. Ska nog mycket till för att ha sån tur så att man får den tjänsten. Eller nån tjänst alls för den delen.

Uppsatsen fick jag superpanik över igår då jag pratade med en vän som undrade om jag hade syfte, frågeställningar och så klart nu? Har ju inte ens bestämt vad jag ska skriva om så, näe, knappast...

Får väl fundera över det nu ett par timmar tills det är dags att gå hem. Ska klippa mig efter jobbet, välbehövligt och skönt. Sen ikväll kommer Göran och Eivor på lite mat. Tror inte att de har varit hos oss sedan förra sommaren. Fast helst skulle jag vilja åka ut i solen och bada...

Inga kommentarer: