torsdag 17 juli 2008

Var är solen?

Önskar att solen skulle vara framme. Hade varit roligare då. Allt blir mycket roligare när solen lyser. Även om man sitter inne framför datorn och försöker få klockan att gå framåt. Har haft lite att göra idag och igår i alla fall. Fast det är ju inte som att jag svettas..

Längtar efter sol och värme. Kollat lite på resa i januari, lite längre bort. Och så Rom då i slutet av augusti eller början av september. Det ser jag så mycket fram emot! Ska bli mysigt och skönt, hoppas jag. Och så blir det Gotland i augusti också ett par nätter. Lovely.

Ikväll blir det långpromenad igen. Mathias jobbar kväll. Gick runt dalen igår. Skönt och uppfriskande. Behövs efter att ha suttit still här hela dan. Senare igår var vi och grillade hos mamma och pappa i Kolberga. Gott och trevligt. Ikväll ska vi till Susanne och barnen, antingen grillar vi eller så skulle vi köpa kinamat. Sen blir det väl att gå ner och titta lite på Hamnfestivalen, kanske lyssna på SAS om vi är vakna så länge.

Funderat över hösten en hel del. Det blir mycket funderartid på det här jobbet. Sökt lite kurser, både distans och campuskurser. Kanske inte fungerar. Vet inte hur det blir. Uppsats och en sketen kurs i forskningsmetoder. Hu. Sen behöver jag ju jobba också för att överleva hösten utan studielån. Vet inte hur jag ska re ut allt. Får fundera ut något smart tillsammans med gubben min.

På tal om Mathias så har han börjat jobba nu och det går fint! Är så glad för hans skull. Skönt med lite rutiner och få tillbaka lite vardag i livet igen.

Nu är det fikadags och solen har behagat titta fram så får väl passa på att gå ut en sväng på rasten.

Inga kommentarer: