måndag 14 juli 2008

Semesterplaner

Helgen har varit topppen. Trots några regnskurar. Mycket bra musik och trevliga människor under fredag och lördag nere i hamnen. Grillning och paj hos Susanne och barnen med Annika och Pär och barnen. Mysigt. Hade barnen själva en del också när Susanne skulle ut med sina tjejkompisar.

Gårdagen tillbringades i solen vid havet. Njöt i fulla drag. Och så långpromenad också med älsklingen min. Sov vid flera tillfällen under dagen också. Lat och skön dag. :)

Idag är det lång dag på jobbet. I dubbel bemärkelse. Jobbar till 18 och har knappt inget att göra. Drygt som bara den. Sitter och tittar på semesterförslag. Hittat lite olika roliga alternativ för mig och gubben min. Det blir nog Köpenhamn med barnen en helg i augusti också. Åka tåg dit och gå på Tivoli och så. Vore skoj. Våra lilla lånefamilj. Har man inga egna får man låna andras. Känns nästan som vi är en liten familj när vi är ute så där. Speciellt eftersom Adam är så lik Mathias. De tycker om att vara med oss, det märks, och vi med dem, såklart! Försöker skapa lite trygghet i röran för de små söta.

Nu får jag väl städa nått skåp eller nått så jag har gjort mig förtjänt av några kronor av lönen. Det är lättförtjänta pengar, det är ju en sak som är säker. Men jag gillar inte det. Hellre slita för dem och känna att jag faktiskt förtjänat dem. Det här är fusk. Men det är väl bara att tacka och ta emot antar jag. Glad att slippa slitet på Coor i alla fall. Det, åtminstone, är jag tacksam för.

Inga kommentarer: